Search
Close this search box.

Upoznajte odjel VIK-a Rijeka koji 24/7 brine o objektima vodoopskrbe i odvodnje

24 sata na dan, 7 dana u tjednu djelatnici Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje
Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija Rijeka prate cjelokupni vodoopskrbni sustav VIK-a. To čine putem Dispečerskog centra Zvir koji je kontrolna točka svih procesa vodoopskrbe. „Nadzorni upravljački sustav našeg vodoopskrbnog sustava podijeljen je na tri glavne zone: Rijeku, Sušak i Bakar. Sastoji se od ključnih elemenata kao što su izvorišta, cjevovodi, crpne stanice, hidroforske stanice, vodospreme i stanice za dezinfekciju vode. U stvarnom vremenu pratimo sve hidraulički bitne parametre transportnog sustava kao npr. protoke kroz cjevovode, visine vode u vodospremama te rad crpnih stanica.“ – objasnio je Robert Mahulja, glavni dispečer Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje VIK-a Rijeka.

Dispečerski centar Zvir postoji od 1989. godine, a njegov glavni cilj je osiguravanje brze i efikasne reakcije u stvarnom vremenu. „Danas odmah dobivamo informacije čim se pojavi problem, što nam omogućuje brzu reakciju. Prije uvođenja ovog sustava, o prekidima smo saznali tek kad bi nas građani obavijestili da su ostali bez vode.” – dodao je Mahulja.

To je samo jedna od brojnih djelatnosti Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje VIK-a Rijeka koja broji 60 djelatnika, od kojih 40 djeluje u pogonskom odjelu, 16 u odjelu održavanja, a 4 u inženjerskom i rukovodećem djelu službe. Služba održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje ima ulogu da osigurava pogonsku raspoloživost na transportnom dijelu vodoopskrbnog sustava i to od zahvata vode na izvorištima do njenog transporta crpljenjem cjevovodima do vodosprema. Uz vodoopskrbni sustav služba skrbi i za objekte crpnih stanica na transportnom dijelu sustava odvodnje. Služba ima ustrojen i odjel održavanja koji osigurava da sva mnogobrojan oprema na sustavu radi ispravno i bude održavanja u skladu s pravilima struke.“ – istaknuo je Damir Togunjac, rukovoditelj Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje VIK-a Rijeka.

Njihov Pogon dizanja vode u svojoj ingerenciji ima ukupno 7 izvorišta. Među njima je izvorište Zvir, poznato po tome da nikada ne presušuje. “U najsušem periodu godine s izvorišta Zvir možemo podmiriti kompletnu količinu koju zahtijeva vodoopskrbni sustav Rijeke i okolice. To je oko 85 tisuća– 90 tisuća  kubika u ljetnom režimu. “ – rekao je Boris Turčić, pomoćnik rukovoditelja Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje VIK-a Rijeka.

U kontrolnoj sobi Zvira nadzire se čitav sustav crpljenja vode s izvorišta Zvir, što uključuje praćenje svih ključnih operacija i parametara koji osiguravaju stabilnu opskrbu vodom. “ U ovoj kontrolnoj sali nadziremo sve aspekte crpljenja i zahvata vode za područje grada Rijeke. Opskrbljujemo četiri glavne zone: Plase, Zvir, Kozala i Strmica preko kojih voda dolazi u cijeli vodoopskrbni sustav. Imamo 13 instaliranih crpnih agregata koji mogu crpiti do 2100 litara vode u sekundi. U ljetnim mjesecima, kada sustav radi punim kapacitetom, koristi se šest crpnih agregata istovremeno, što omogućuje isporuku dostatnih količina vode – impresivnih razmjera koje jasno pokazuju kapacitet našeg sustava. “ – objasnio je Fredi Šegulja, poslovođa sustava Rijeka Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje VIK-a Rijeka.

Na svih sedam izvorišta riječkog vodoopskrbnog sustava provodi se dezinfekcija vode. Zahvaljujući svojoj izvanrednoj kvaliteti, riječka voda ne zahtijeva nikakvu dodatnu obradu te je za njenu ispravnost dovoljan samo postupak dezinfekcije klorovim dioksidom.

Uz 7 izvorišta, pogon dizanja vode Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje VIK-a Rijeka u svojoj ingerenciji ima 32 crpne stanice, 54 vodospreme te 14 vlastitih trafostanica. “Transportni sustav vodoopskrbe radi u 2 režima rada: gravitacijskom režimu kada se voda zahvaća s izvora Rječine i režimu crpljenja kada se po presušivanju izvora Rječine voda crpi s priobalnih izvorišta. Izvor Rječine je u funkciji u prosjeku 9 mjeseci godišnje i energetski je povoljniji za zahvaćanje vode.“ –objasnio je Togunjac.

Pogon odvodnje njihove Službe trenutno skrbi za 57 crpnih stanica odvodnje. “Cijeli sustav je  automatiziran i prati se iz Dispečerskog centra na Delti 24 sata na dan. U slučaju bilo kakvog problema javlja se dežurnim djelatnicima koji izlaze na teren. Pogon odvodnje sastoji se od 6 djelatnika. Djelatnici obavljaju redovan obilazak te kontroliraju čistoću samih crpnih bazena, dovodnih kanala te u propisanim vremenskim intervalima izvršavaju strojno čišćenje. “ – istaknuo je Denis Miškulin, poslovođa objekata odvodnje Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje VIK-a Rijeka.

U sklopu sustava vodoopskrbe i odvodnje, održavanje igra ključnu ulogu u osiguravanju optimalnog funkcioniranja i dugovječnosti opreme. “Održavanje u službi organizirano je u 3 strukovna područja. Strojarsko i opće održavanje, održavanje automatike i elektroodržavanje. Ukupno broji 18 djelatnika. Održavanje se zasniva na metodi preventivnog održavanja i praćenja stanja opreme, isto se provodi raznim dijagnostičkim metodama za što stručni kadar koristi specijalizirane alate i instrumente što nam omogućuje rano otkrivanje potencijalnih kvarova. Takav pristup prvenstveno pridonosi povećanju pouzdanosti rada sustava vodoopskrbe i odvodnje, smanjenju i planiranju troškova i zastoja procesa.“ –rekao je Daniel Senkić, voditelj održavanja Službe održavanja objekata vodoopskrbe i odvodnje VIK-a Rijeka.

(PROMO)

Jadrolinija

Pošaljite vijest