Grupa Podravka u prvih je devet mjeseci 2025. povećala poslovne prihode za 0,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Oni su iznosili 768,1 milijun eura i viši su za 1,2 milijuna eura. U navedenu usporedbu uključena je simulacija rezultata poslovanja Grupe Podravka za 2024. godinu koja uključuje preuzete poljoprivredne kompanije.
Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 448,9 milijuna eura i viši su za 2,3 posto, dok je Farmaceutika uprihodila 135,5 milijuna eura, što je povećanje od 3,9 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2024. Segment Poljoprivrede, odnosno Podravka Agri, koja u sastavu Grupe Podravka posluje od 31. siječnja ove godine, ostvarila je prihode u iznosu od 187,8 milijuna eura.
Normalizirana operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) u prvih je devet mjeseci ove godine iznosila 132,8 milijuna eura, što je 0,3 posto više u odnosu na usporedivu osnovicu iz 2024. Segment Prehrane u navedenom je razdoblju ostvario 3,4 posto manju normaliziranu EBITDA-u, dok je normalizirana EBITDA Farmaceutike porasla za 2,6 posto. Segment Poljoprivrede (Podravka Agri) ostvarila je rast normalizirane EBITDA-e od 5,1 posto u odnosu na rezultate iz prvih devet mjeseci lani kada segment nije bio u sastavu Grupe Podravka. Normalizirana neto dobit u istom je periodu iznosila 61,5 milijuna eura i manja je za šest posto, odnosno četiri milijuna eura od usporedive osnovice u prošloj godini. Pritom, segment Prehrane, koji je nositelj kredita za financiranje akvizicije poljoprivrednih kompanija, zabilježio je pad neto dobiti, dok su segmenti Poljoprivrede i Farmaceutike zabilježili rast. Izvještajni rezultat pod utjecajem je knjigovodstvene razlike između vrijednosti koju je preuzeti poljoprivredni segment imao u kapitalu Fortenove, svojih bivših vlasnika, i tržišne cijene koju je platila Podravka, što je posljedica računovodstvenih pravila i nema stvarnog učinka na rezultate poslovanja.
Rezultati segmenta Prehrane, nositelja izvoza Grupe Podravka, nalaze se pod snažnim utjecajem pogoršanja makroekonomskih uvjeta na brojnim izvoznim tržištima, uključujući povećanje carina u Sjedinjenim Američkim Državama, usporavanje i pada trgovine na malo u Poljskoj, Rumunjskoj, Češkoj, Slovačkoj i Sloveniji te recesiju u Njemačkoj. Izvoz segmenata Poljoprivrede i Farmaceutike nije primarno orijentiran na spomenuta tržišta te imaju i pozitivnije ključne pokazatelje.
Što se proizvodnog portfelja tiče, gotovo svi poslovni programi u segmentu Prehrane te kategorije u segmentu Farmaceutike zabilježili su rast u odnosu na prvih devet mjeseci 2024. U Prehrani se najviše ističu Kremni namazi i slastice s rastom od 12 posto te Mesni proizvodi s rastom od 10,2 posto. Lijekovi na recept u segmentu Farmaceutike porasli su za 5,2 posto, a bezreceptni program za 3,5 posto.
