“Ova tri projekta zaista će pridonijeti podizanju kvalitete hrvatske prometne infrastrukture – i cestovnog i zračnog i pomorskog prometa”, rekao je premijer Plenković na svečanosti potpisivanja ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost za projekte Koridor Vc, Zračnu luku Zadar i Trajektnu luku Split. “Ovakvim pristupom ravnomjernom razvoju prometne infrastrukture diljem Hrvatske napravili smo ogromne iskorake”, poručio je premijer Plenković i dodao da je Vlada je ne samo retorički, deklarativno, vrijednosno i programski orijentirana na razvoj, nego zna na pametan i učinkovit način iskoristiti različite izvore financiranja.
Jučer je održana svečanost potpisivanja ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost (NPOO), kao i potpisivanja ugovora za projekt „Izgradnja i opremanje dionice Beli Manastir – granica Republike Mađarske Koridora Vc“.
U okviru NPOO-a, potpisani su ugovori o dodjeli bespovratnih sredstava – za projekte „Elektrifikacija i ozelenjivanje sustava prihvata i otpremu zrakoplova te električno napajanje zrakoplova u Zračnoj luci Zadar“ i „Novi putnički terminal (Trajektna luka Split)“.
Uz predsjednika Vlade bio je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Istaknuvši da se radi samo o dijelu mozaika ulaganja u infrastrukturu tijekom dvaju mandata ove Vlade, premijer Plenković poručio je kako dovršetak izgradnje koridora VC, planiran za 15-ak mjeseci, ne samo u potpunosti integrira Baranju u mrežu autocesta već je i veliki doprinos prioritetnom Vladinom Projektu Slavonija, Baranja i Srijem.
Za tri tjedna probijanje druge cijevi tunela Učka
Taj Projekt, dodao je, kada je riječ o ulaganjima u istok Hrvatske, koji je itekako propatio u Domovinskom ratu, stvara preduvjete za ekonomsku revitalizaciju tog dijela zemlje.
Govoreći o Nacionalnom planu oporavka i otpornosti, podsjetio je da se radilo o velikom odgovoru Europske unije na veliki problem nastao zbog krize Covida-19. U tom je kontekstu Zračna luka Zadar jedina europska zračna luka koja se u potpunosti financira iz Plana oporavka i otpornosti, a s obzirom da taj projekt u sebi sadrži i zelenu i digitalnu dimenziju, dodao je kako se on u potpunosti uklapa u političku i strukturnu filozofiju toga Plana.
Što se tiče novog putničkog terminala u Splitu, radi se o novom terminalu za međunarodni promet potrebnom najvećoj hrvatskoj putničkoj jadranskoj luci koji će promijeniti i vizuru Splita te dodatno rasteretiti gužve koje se stvaraju u gradu.
“Ovakvim pristupom ravnomjernom razvoju prometne infrastrukture diljem Hrvatske napravili smo ogromne iskorake”, poručio je premijer Plenković najavivši da će se za otprilike tri tjedna obilježiti probijanje druge cijevi tunela Učka.