Search
Close this search box.

Pet novih važnih cestovnih pravaca do 2028. godine u Zagrebu

Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević predstavio je investicije u pet novih cestovnih prometnica čija bi izgradnja trebala biti izvršena do 2028. godine. Ova investicija veliki je napredak u cestovnom razvitku Grada Zagreba zbog toga što već 20 godina nije izgrađena niti jedna značajnija prometnica niti nova tramvajska pruga.

Trend oslanjanja na osobne automobile danas je za 34% veći nego što je bio prije 10 godina te je upravo to razlog zbog kojeg je Grad Zagreb pokrenuo ovu 200 milijuna vrijednu investiciju u javni promet, odnosno u tramvaje, autobuse, tramvajske pruge, ispravljačke stanice i čitavu potrebnu infrastrukturu za moderan i pouzdan javni prijevoz.

No, iako će javni promet biti poboljšan i moderniziran, Grad Zagreb je pokrenuo i niz velikih investicija u cestovnu infrastrukturu zbog velikog broja građana koji se svakodnevno za potrebe posla i osobne potrebe oslanjaju na osobne automobile i cestovne pravce kroz grad. Tako će se uložiti u Kolakova i Branimirova na istoku, Sarajevska na jugu grada, Jarunski most i podvožnjak Medpotoki na zapadu grada te Šarengradska ulica kao novi ulaz u samo središte grada. Radi se o investicijama koje su pripremane od samog početka mandata, a njihova realizacija započela je prošle godine s izgradnjom prve faze Branimirove.

Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević osvrnuo se i na pitanje Jarunskog mosta za koji se planira da će biti prijelaz preko Save u koridoru produžene Vrapčanske ulice koja će spajati Zagrebačku s Jadranskom avenijom: „Ovim projektom dobit ćemo bolju povezanost zapada grada s Novim Zagrebom, ali i dodatni izlaz na obilaznicu. Uz to, izgradit ćemo važni novi koridor tramvajske pruge koja će s Horvaćanske ceste prelaziti most i spajati se sve do buduće Nacionalne dječje bolnice u Novom Zagrebu”

Most će biti dug 625 metara te će imati dva odvojena kolnička traka, srednji razdjelni pojas s tramvajskom prugom te obostrane pješačke i biciklističke staze. Uz izgradnju mosta, planiraju se i nove prometnice do Jadranske avenije te do Horvaćanske ceste, za koje je ugovorena izrada glavnog i izvedbenog projekta.

Na sjeverozapadnom dijelu grada gradit će se podvožnjak na raskrižju Ulice Medpotoki s Alejom grada Bologne. Duljina izgradnje produžene Ulice Medpotoki je oko 400 metara, pri čemu će prometnica imati dva kolnika, razdjelni pojas te obostrane nogostupe i biciklističke staze. U sklopu ovog projekta rekonstruirat će se i dio Ulice Mahatme Gandhija gdje će se formirati i nova parkirna mjesta, dio Ulice Sigetje te dio Samoborske ceste koja se proširuje na tri prometne trake u zoni podvožnjaka, a dodat će joj se i obostrana biciklistička traka.

Grad Zagreb već gradi produljenje Branimirove ulice, gdje je do sad završena prva od tri faze, a u 2025. kreće i produljenje ulice Rudolfa Kolaka, kojima će se otvoriti sjeverni obilazni pravac na istoku grada. Sljedeći tjedan kreće izgradnja Sarajevske ceste na jugu grada, s 1,8 kilometara ceste te 2,25 kilometara tramvajske pruge koja će spojiti Aveniju Dubrovnik s Ranžirnim kolodvorom, i omogućiti puno protočniji promet na južnom ulazu u grad.

„Pokrenuli smo niz doista velikih ulaganja u cestovnu infrastrukturu koje Zagreb već odavno treba i zaslužuje, a koja će se realizirati do 2028. godine i omogućiti protočniji promet te brža i sigurnija putovanja u Gradu Zagrebu”, zaključio je gradonačelnik Tomašević.

FOTO: Grad Zagreb

Jadrolinija

Pošaljite vijest