Javni poziv za podnošenje prijava poslovnih ideja za ulazak 15. generacije korisnika u Startup inkubator Rijeka objavljen je 5. rujna na mrežnim stranicama Startup inkubatora Rijeka, a rok za podnošenje prijava je 8. listopada 2023. godine.
Startup inkubator Rijeka integralni je dio Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke, koji ujedno i upravlja prostorom centra RiHub unutar kojeg inkubator djeluje. Startup inkubator je usmjeren na stvaranje poticajnog poduzetničkog okruženja za samozapošljavanje kroz realizaciju vlastitih poslovnih ideja, podizanje poduzetničkih kompetencija te unaprjeđenje poduzetničke klime u Rijeci.
Svrha Startup inkubatora je pružanje podrške fizičkim osobama koje žele postati poduzetnici u razvoju i realizaciji poslovnih ideja. Podrška se pruža putem edukacija kojima se stječu osnovne poduzetničke kompetencije, konzultacija s mentorima u rješavanju specifičnih izazova, korištenja prostora i prateće infrastrukture centra RiHub, pomoći u uspostavi poslovnog modela i izradi poslovnih planova te drugih vrsta usluga koja su na raspolaganju korisničkim timovima i to u potpunosti besplatno.
E-prijavnica za zainteresirane dostupna je na mrežnoj stranici Startup inkubatora Rijeka https://startup.rijeka.hr/.
Proces inkubacije odnosno razvoja poslovne ideje traje osam mjeseci, a program je namijenjen fizičkim osobama koje imaju poslovnu ideju, ali još uvijek nemaju registriran poslovni subjekt.
Prema riječima Jane Sertić, privremene pročelnice Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke tijekom 10 godina trajanja ovog programa u njemu je sudjelovalo gotovo 300 korisnika, održano je 430 radionica, a korisnici su s mentorima odradili više od 1300 individualnih konzultacija.
„Osim infrastrukturne podrške koju korisnici dobivaju u prostoru RiHuba, imaju mogućnost sudjelovati u bogatom edukacijskom programu, a na putu razvoja njihove ideje na raspolaganju im je 56 mentora, uspješnih poduzetnika i stručnjaka u određenim područjima. Ono što je također važno je to da korisnici dobivaju pristup poslovnoj zajednici, networkingu i investitorima. Imaju mogućnost dobiti sredstva za pokretanje vlastitog poslovanja, ali ako i ne dobiju novčanu nagradu u sklopu ovog programa, dobit će vrijedna saznanja o tome gdje i na koji način mogu dalje tražiti mogućnost financiranja svojih ideja. Također, iznimno su vrijedna i prijateljstva koja se stvaraju tijekom procesa kako među članovima timova tako i s mentorima. Stvara se jedna zajednica koja korisnicima može biti korisna i u kasnijem poslovanju kada izađu iz inkubatora“, objasnila je Jana Sertić.
Pored navedenih vrsta podrške, Grad Rijeka putem Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte dodjeljuje novčane potpore trima najuspješnijim korisničkim timovima. Potpore u visini od 15.000,00, 7.000,00 i 3.000,00 eura namijenjene su pokretanju poslovanja i amortiziranju izazova s kojima se susreću kao poduzetnici početnici.
Po izvršenoj prijavi odabrani kandidati bit će pozvani na prezentaciju svoje poslovne ideje pred komisijom u sastavu: Jana Sertić, privremena pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke; Emilija Vodička, savjetnica za razvoj poduzetništva i koordinatorica aktivnosti u Startup inkubatoru Rijeka; Ani Gerbin, mentorica u Startup inkubatoru Rijeka; Edi Grbac, povremeni član Programskog vijeća i mentor u Startup inkubatoru Rijeka te Jan Varljen, povremeni član Programskog vijeća i mentor u Startup inkubatoru Rijeka.
Odluku o ulasku timova u Startup inkubator temeljem ocjene same prijave kandidata i mišljenja komisije pred kojom se prijavitelji predstavljaju donijet će Programsko vijeće Startup inkubatora koje je sastavljeno od predstavnika Grada Rijeke, Riječke razvojne agencije Porin, Sveučilišta u Rijeci, Veleučilišta u Rijeci, Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Obrazovne grupacija PAR, Erste&Steiermärkische Bank d.d. te prvog hrvatskog jednoroga Infobip d.o.o. i pridruženih članova.
15. generacija korisnika započet će program inkubacije u drugoj polovici listopada 2023. godine, a predviđeni završetak je u lipnju 2024. godine.
Članice pobjedničkog tima 14. generacije Ana Agneza Širić i Nika Maršić koje stoje iza brenda Annika u sklopu kojeg razvijaju funkcionalnu umjetnost u vidu ručno izrađenih keramičkih proizvoda, prvenstveno keramičkog posuđa istaknule su kako su prilikom procesa inkubacije imale pomoć vrhunskih mentora te kako je cijeli projekt odrađen na vrhunskoj profesionalnoj razini. „Kroz cijeli proces upoznale smo puno ljudi i još za vrijeme trajanja inkubacije sklopile neke poslovne suradnje. Također, za vrijeme procesa razvoja našeg brenda došle smo i na ideju pokretanja radionica za građane s čime smo već započele“, složne su Ana i Nika koje su dodale kako su sudjelovanjem u ovom projektu dobile sve ono što im je bilo potrebno da se ohrabre za ulazak u poduzetničke vode.