Jeste li i vi primjetili ono što i jedan naš građanin odnosno da Rijeka ima ozbiljan problem oko održavanja semafora? On naime tvrdi da se kvarovi na ovoj opremi često ne rješavaju u razumnom roku (pa čak i godinama), a neispravan rad ili nesinkronizacija opreme je postala normalna stvar!
– Sve to dovodi do brojnih problema u prometu, kolona, ali i u dijelu smanjenja sigurnosti na raskrižjima, tvrdi građanin.
Koliko ljudi radi na tim zadacima?
Stoga je postavio par pitanja Gradu Rijeci.
Zanima ga ima li Grad ili Rijeka plus angažirane vlastite zaposlenike koji su odgovorni za održavanje semafora u Rijeci? Ako da, koliko ljudi radi na tom zadatku i koji je ukupan iznos novca koji se mjesečno troši na njihove plaće? Interesira ga je li za održavanje semafora zadužena neka privatna tvrtka te koji su uvjeti i rokovi popravaka prema ugovoru?
-Ako Rijeka plus ima vlastite djelatnike, zašto se kvarovi na semaforima ne rješavaju? Primijetili smo da mnogi semafori više ne rade na detektore, a pješačka tipkala su često u kvaru već više od dvije godine (neka su čak i razbijena). To uzrokuje dodatne probleme u prometu, jer pješacima se stalno pali zeleno svjetlo, kao i bočne strelice, bez obzira na stvarnu potrebu. U nekim slučajevima semafori više ne reagiraju na intenzitet prometa i uopće ne koriste detektore, već rade u fiksnom režimu, što izaziva nepotrebna zadržavanja vozila na glavnim pravcima, ukazuje dalje građanin.
Tizianova – Osječka
Dodaje da veliki broj semafora, uključujući i one kod ZTC-a, više ne funkcioniraju prema sustavu detektora, dok su pješačka tipkala još uvijek u kvaru.
-Na semaforima se često pale bočne strelice i zeleno svjetlo, dok vozila čekaju na “crvenom” bez ikakve potrebe, jer nema vozila na bočnim pravcima. Također, semafori na novim raskrižjima gdje je sustav semafora potpuno nov, poput onog kod Novog lista/D403, prije su radili s detektorima i tipkalima, dok sada imaju automatsku najavu za pješake bez obzira na to ima li pješaka ili ne, navodi dalje.
Osvrnuo se i na raskrižje Tizianova-Osječka koje je godinama funkcioniralo ispravno, s detektorima i tipkalima, prilagođavajući trajanje zelenog svjetla ovisno o intenzitetu prometa.
-Nažalost, nakon što je vozilo udarilo u semaforski stup s tipkalom, došlo je do problema. Zamijenjen je stup i postavljeni su drugi tipovi tipkala. Od tada, semafor često prelazi u režim treptanja, da bi potom bio postavljen u fiksan rad, ali i dalje s problemima. Semafor je radio tek kada su sva tipkala bila isključena, što sugerira da je problem možda u oštećenju tipkala ili u nespravnoj instalaciji, ukazuje dalje.
U Rijeka plusu zaposlena su četiri semaforista, a plaće djelatnika regulirane su koeficijentima koji ovise o složenosti obavljanja poslova. Ugovorni vanjski partneri angažiraju se u slučaju potrebe, ovisno o vrsti i složenosti kvara, kako je prethodno već naglašeno. Većina semaforiziranih raskrižja u središtu grada trenutačno radi prema fiksnim vremenima, neovisno o detektorima i pješačkim tipkalima – Grad Rijeka.
Za semafore zadužena tvrtka Rijeka plus
Za semafore je zadužena tvrtka Rijeka plus d.o.o. uz angažman ugovornih vanjskih partnera, ovisno o vrsti i složenosti kvara, odgovara Grad Rijeka.
-U Rijeka plusu zaposlena su četiri “semaforista”, a plaće djelatnika regulirane su koeficijentima koji ovise o složenosti obavljanja poslova. Ugovorni vanjski partneri angažiraju se u slučaju potrebe, ovisno o vrsti i složenosti kvara, kako je prethodno već naglašeno. Većina semaforiziranih raskrižja u središtu grada trenutačno radi prema fiksnim vremenima, neovisno o detektorima i pješačkim tipkalima, zbog izvođenja radova u tom području. Preregulacijom Rive u dvosmjerni prometni režim onemogućeno je održavanje rada detektora koji su prethodno postavljeni za jednosmjerni promet. Nadalje, uslijed radova prekinuta je kabelska kanalizacija, točnije koordinacijski kabeli koji povezuju semafore, stoji u odgovoru Grada Rijeke.
Kada je riječ o kvaru na semaforskom uređaju na raskrižju Osječka – Tizianova isti se trenutačno otklanja i bit će riješen u najkraćem mogućem roku.
Sve će se ispitati
U Rijeka plusu svjesni su činjenice da su semafori ključni u održavanju sigurnosti i prohodnosti prometa, posebice na prometnim raskrižjima. Stoga se najavljuje da će se ispitati sve navedene poteškoće i poduzeti potrebne aktivnosti kako bi uređaji ispravno funkcionirali. Uz sve navedeno, intenzivno se radi i na održavanju i sprječavanju potencijalnih teškoća u radu semafora, upravo radi sigurnosti svih sudionika u prometu, Gradska uprava.
(foto: Fiuman.hr)