Jedna od starijih i moglo bi se reći vječnih riječkih tema je svakako preseljenje kompleksa KD Autotrolej negdje izvan grada, na riječku periferiju. Atraktivni prostor uz Rječinu na Školjiću već sigurno više od pola stoljeća zauzimaju sadržaji za potrebe javnog riječkog prijevoza i otvoreni su samo za zaposlenike ove tvrtke. Tako da taj dio Rijeke koji mnogi vide kao odličan prostor za opuštanje i zabavu uz sam tok obale rijeke – godinama uglavnom služi kao garažni prostor.
Zeleni Školjić
Svojedobno su se izrađivale simulacije ili ti-ga-urbana preobrazba ove četvrti uz Rječinu, jer je oduvijek bila izražena potreba građana za zelenim površinama u samom centru grada, a Školjić u tom dijelu svakako ima potencijala. No, i u ovom slučaju sve je ostalo na simulaciji.
Treba naglasiti da se negdje početkom 2000.- tih lokacija na kojoj se nalazi Autotrolej ozbiljno razmišljala i kao alternativa za preseljenje riječke glavne place, i to zbog niza problema na koje je tada MO Luka ukazivao – buka, problemi sa smećem i prometom, smrad i slično. No, sada s idejom revitalizacije place na njihovom izvornom mjestu ovo sigurno više nije u igri. A i pitanje je kako bi stanari okolnih ulica sve to prihvatili.
Ovu temu iz prošlosti izvukla je i nezavisna vijećnica Gradskog vijeća Iva Rinčić koja je riječkog gradonačelnika Marka Filipovića zamolila za popis svih do sada razmatranih lokacija za preseljenje ovog komunalnog poduzeća i analizu zbog čega iste nisu bile adekvatne. Naime, za sada prema odluci Gradskog vijeća samo je u planu preseljenje jednog dijela kapaciteta garaže Autotroleja, a radi se o Ulici Milutina Barača, ex Industrijska ulica.
Prva lokacija – Mario Gennari
Gradonačelnik Filipović ističe da je tijekom proteklih tridesetak godina razmatrano nekoliko lokacija za preseljenje garaže KD Autotrolej d.o.o., dok analiziranje različitih lokacija nije bilo predmet nekog zasebnog dokumenta koji bi se mogao dostaviti gradskim vijećnicima.
-Prva lokacija koja je bila predložena kao lokacija za garažu KD Autotrolej bila je lokacija Mario Gennari, odnosno Rujevica. Riječ je o lokaciji koja je bila u GUP-u Grada Rijeke od 1992. godine te je kao takva bila dio provedbenog urbanističkog plana dijela gradskog naselja Mario Gennari. Za ovu lokaciju ishodovana je načelna građevinska dozvola. U sljedećih nekoliko godina nije bilo daljnjih aktivnosti te je 2006. godine GUP bio promijenjen na način da na tom području smještaj sadržaja autobaze unutar obuhvata Sekundarnog gradskog središta Rujevica nije više bio moguć niti dozvoljen. Umjesto toga, planiran je smještaj sadržaja na lokaciji i u obuhvatu budućeg Urbanističkog plana uređenja komunalno-servisnog područja Srdoči, odgovara vijećnici Marko Filipović.
Slijedom navedenog, tada je određena lokacija na Srdočima koja je Prostornim planom označena kao K3-1 Komunalno-servisno područje Srdoči te je člankom 84. Odluke o donošenju Prostornog plana uređenja grada Rijeke (2004. – 2006.), na tom području dozvoljena gradnja i uređenje površina i građevina komunalne garaže, vodocrpilišta, reciklažnog dvorišta te garaže za smještaj, održavanje i popravak vozila javnog gradskog prijevoza.
-Od predmetne lokacije se u konačnici odustalo zbog protivljenja MO Srdoči i građana s tog područja iz razloga što je navedeno područje bilo namijenjeno uređenju i očuvanju zelenih površina. Nakon lokacije Srdoči razmatrala se lokacija u Industrijskoj zoni Kukuljanovo. Na navedenu temu održavani su sastanci s direktorom Industrijske zone i gradonačelnikom Grada Bakra, saznajemo.
S njihove strane, ističe Filipović, bile su ponuđene dvije varijante otkupa tog zemljišta, odnosno prava građenja na zemljištu. No, zbog visokih troškova prava građenja odnosno otkupa zemljišta, nepostojanja potrebne dokumentacije, odnosno nepostojanja garancije izvjesnosti „prolaska” studije utjecaja na okoliš te udaljenosti ove lokacije od lokacije na kojoj bi se u Industrijskoj zoni mogla izgraditi punionica SPP i u konačnici značajno povećanje nultih kilometara (povećanje rashoda to jest povećanje subvencije) i ova lokacija je naposljetku odbačena kao nepovoljna.
U periodu od 2011. do 2015. godine kao potencijalna lokacija za garažu, razmatrana je Draga pod Ohrušvom. Radi se o prostoru na kojem su prethodno bili smješteni vojni objekti. No, navedeno područje imalo je dva nedostatka. Jedan je bio nedovoljna površina prostora za smještaj auto baze, dok je drugi problem bio taj što je navedena lokacija vodozaštitno područje pa je ista naposljetku utvrđena kao nepovoljna za izgradnju takvog sadržaja, stoji dalje u odgovoru.
Terminal u Industrijskoj ulici
Posljednja razmatrana lokacija je upravo spomenuta lokacija u Ulici Milutina Barača na Mlaki, koja se zapravo sastoji od nekoliko čestica od kojih je jedna u vlasništvu Grada Rijeke u zakupu trgovačkog društva Metis d.d. Ta lokacija je također spominjana kao potencijalna lokacija auto baze i to još u periodu od 2015. do 2019. godine, odnosno u periodu kada su se definirali i pripremali projekti koji bi se trebali financirati putem ITU mehanizma kroz Urbanu aglomeraciju Rijeka, a koja je nedavno usvojena. I upravo zbog toga ostvareni su uvjeti za realizaciju ove novo-stare ideje.
-Dakle, planirano je da se kroz ITU projekt uredi parkiralište to jest terminal u Baračevoj ulici za vozila na alternativna goriva te da taj parking služi za parkiranje i punjenje elektro autobusa. Također, po uređenju navedenog prostora, tamo bi se parkirao i dio autobusa na stlačeni prirodni plin čime bi se oslobodio dio prostora u garaži Školjić te bi se na taj način garaža počela postepeno „prazniti”, zaključio je gradonačelnik.
foto: regionalni.hr