Josip Ostrogović, član je Uprave za investicije, marketing i maloprodaju ACI d.d. te predsjednik riječkog HDZ -a. Na ovotjednim parlametarnim kandidat je 8. izborne jedinice, uz ministra mora, pomorstva i infrastruktue Olega Butkovića. U ovom razgovoru za portal regionalni.hr otkriva nam detalje vezane uz megaprojekt izgradnje ACI marine u Porto Barošu, koja ne samo da će promjeniti vizuru Rijeke već će grad pozicionirati na karti nautičkog turizma.
Od Vašeg imenovanja u Upravu ACI d.d. prošlo je dvije godine. Što vam je obilježilo u poslovnom smislu ovaj period od preuzimanja do sada? Na što ste osobito ponosni, a gdje vidite prostora za poboljšanje?
Otkako sam posao član Uprave ACI-ja svjedočio sam značajnim nautičkim iskoracima kompanije koju krasi bogata, 40 godina duga povijest. U trenucima mojega stupanja na ovu odgovornu funkciju, hrvatski se turizam uspješno oporavljao od zdravstvene krize uzrokovane korona virusom, gdje se pritom nautika pokazala iznimno otpornim oblikom turizma koji prije svega, brine o sigurnosti gostiju. Posljednjih nekoliko godina označile su brojne strateške investicije u izvrsnost infrastrukture i usluge, kao i u širenje poslovnog portfelja kompanije.
Dakako, u najvećoj mjeri moj je mandat do sada obilježilo preuzimanje koncesije za izgradnju ACI marine Rijeka, najvećeg nautičkog projekta u povijesti Lijepe naše, vrijednog više od 50 milijuna eura, a u koji smo ušli u joint venture-u s našim partnerom GITONE Kvarnerom. Riječ je o marini koja će po izgradnji u potpunosti transformirati grad Rijeku iz tranzitne luke u važno turističko središte.
Iznimno sam ponosan što kao član Uprave ACI-ja svjedočim realizaciji ovog vrijednog projekta, koji će udahnuti potpuno novi život gradu Rijeci, ali i cijelom Kvarneru te ponuditi mnogobrojne sadržaje mojim Riječanima i njihovim gostima. Izgradnja buduće ACI marine Rijeka ne samo da je najznačajniji ACI-jev projekt u protekle dvije godine, već vjerujem i u znatno duljem periodu, i to ne samo za ACI i nautički turizam, već i za cijelu Rijeku i nas Riječane. Prostora za poboljšanje, naravno, uvijek ima. Budući da ACI veći dio prihoda ostvaruje od veza, vidim ga prvenstveno u diversifikaciji poslovanja. No, o tome će biti više i konkretnije riječi u budućnosti.
Porto Baroš – mjesto okupljanja
Uručivanjem ugovora o koncesiji za izgradnju luke nautičkog turizma Porto Baroš tvrtke ACI- GITONE lani u ljeto, i službeno je počela realizacija projekta izgradnje buduće ACI marine Rijeka. U kojoj je fazi ovaj projekt?
U lipnju 2023. i službeno smo, kao tvrtka ACI-GITONE, preuzeli koncesiju za izgradnju nove luke nautičkog turizma u samom središtu grada Rijeke. Preuzimanjem koncesije građanima je po prvi put otvoren derutni prostor Porto Baroša, koji je do tada bio zatvoren za javnost. Zaista me raduje što je Rijeka kao moj rodni grad odabrana kao lokacija za realizaciju ovoga projekta te što je na taj način Rijeka dobila mogućnost predvoditi budućnost nautičkog sektora. Što se tiče napretka projekta, sve su predradnje izvršene te smo u iščekivanju građevinske dozvole.
Koliko će marina promijeniti vizuru Rijeke? Što dobivamo s ovim projektom koji zapravo prelazi lokalne granice?
Kroz čitavu svoju povijest Rijeka je bila prepoznata kao jedno od najvažnijih prometnih čvorišta na Mediteranu te najvažnija tranzitna luka Republike Hrvatske, ali i šire regije. ACI marina Rijeka u potpunosti će transformirati grad Rijeku iz tranzitne luke u važno turističko središte te će gradu dati potpuno novu vizuru – prepoznatljivu s mora, ali i s kopna. Realizacijom projekta izgradnje nove riječke marine na najbolji ćemo mogući način otvoriti Rijeku prema moru te ju pozicionirati kao važno turističko odredište. Izgradnjom riječke marine, Riječani i naši gosti dobit će najsuvremeniju nautičku ponudu najviše kvalitete. Prostor Porto Baroša, ali i cijeli Riječki zaljev iskoristit će svoje potencijale – kako po pitanju izvrsnog geostrateškog položaja, tako i po pitanju duge pomorske tradicije.
Prostor marine bit će otvoren za sve građane i posjetitelje Rijeke, koji od samoga početka ovoga projekta, od same ideje o njegovoj realizaciji, imaju središnju ulogu. Najvažnije nam je da po završetku projekta upravo Riječani budu zadovoljni dobivenom infrastrukturom i ponudom usluga. ACI marina Rijeka će građanima Rijeke i njihovim gostima te samim nautičarima ponuditi niz sadržaja – od atraktivne šetnice, preko raznovrsne ugostiteljske i trgovačke ponude, pa sve do sportskih i drugih aktivnosti.Zaista me raduje što će prostor Porto Baroša napokon biti otvoren za sve Riječanke i Riječane i što će upravo lokalno stanovništvo moći uživati u najraznovrsnijoj ponudi sadržaja buduće ACI marine, kao i u neopisivom pogledu na Riječki zaljev. Vjerujem da će upravo nova marina postati omiljeno mjesto okupljanja i novi centar grada na obali.
Marina otvorena, ali sigurna
Aspekt sigurnosti brodova? Kako se to planira riješiti?
Kao što smo pokazali kroz 40 godina uspješnog poslovanja, sigurnost naših gostiju te naših djelatnika jedan je od ključnih segmenata u našem poslovanju te nit vodilja poslovnih politika kompanije. Kao i kod svih marina našega sustava, tako i kod 23. članice ACI-jevog nautičkog lanca, ACI marine Rijeka, aspekt sigurnosti bit će na najvišem nivou – marina će biti otvorena, a sami pontoni zatvoreni, i to prvenstveno zbog sigurnosnih razloga. Siguran sam da će buduća ACI marina Rijeka uvelike pozitivno utjecati na živote Riječana te da će se njen značaj, prvenstveno za lokalno gospodarstvo i kvalitetu života građana osjetiti vrlo brzo po završetku samoga projekta.
Vizualizacije spomenutog projekta uistinu su prekrasne, no marina ne znači samo svojevrsni turistički impuls za Rijeku, već je tu naravno i gospodarska komponenta. Recimo, koja su vaša predviđanja – koliko će takav sadržaj zapošljavati ljude? Ipak je to šansa da mnogi mladi ljudi ostanu u Rijeci…
Uz najsuvremeniju nautičku infrastrukturu te bogatu ponudu najraznovrsnijih sadržaja – od ugostiteljskih, preko trgovačkih do onih sportskih, riječka će marina ponuditi i nova radna mjesta te poslovne mogućnosti. Vjerujemo kako će se upravo zahvaljujući potencijalu koji ova marina ima kada je u pitanju zaposlenje domaćeg kadra, posebice mladih ljudi, unaprijediti kvaliteta života stanovnika ne samo Rijeke, već i cijele riječke regije.
Naime, u samoj marini bit će zaposleno više od 130 djelatnika, a kada se pribroje i sve prateće djelatnosti, ta će brojka biti višestruko veća. Također, bit će ponuđena i dodatna radna mjesta u mnogobrojnim djelatnostima opskrbe, održavanja, servisa i različitih usluga vezanih uz poslovanje luke nautičkog turizma, plovila i posade. Siguran sam da će buduća ACI marina Rijeka uvelike pozitivno utjecati na živote Riječana te da će se njen značaj, prvenstveno za lokalno gospodarstvo i kvalitetu života građana osjetiti vrlo brzo po završetku samoga projekta.
U samoj marini bit će zaposleno više od 130 djelatnika, a kada se pribroje i sve prateće djelatnosti, ta će brojka biti višestruko veća. Također, bit će ponuđena i dodatna radna mjesta u mnogobrojnim djelatnostima opskrbe, održavanja, servisa i različitih usluga vezanih uz poslovanje luke nautičkog turizma, plovila i posade. Siguran sam da će buduća ACI marina Rijeka uvelike pozitivno utjecati na živote Riječana te da će se njen značaj, prvenstveno za lokalno gospodarstvo i kvalitetu života građana osjetiti vrlo brzo po završetku samoga projekta – Josip Ostrogović.
Predsjednik ste riječkog HDZ-a i gradski vijećnik. Smiješi Vam se ulazak u Sabor. Koje će biti
Vaše područje djelovanja ako se to dogodi?
Moje područje djelovanja uvijek su Rijeka i Riječani. Tako će i ostati, bez obzira na ishode nadolazećih izbora. U pozitivne ishode ne sumnjam. S obzirom da je prethodna Vlada RH na čelu s Andrejem Plenkovićem pokazala da itekako dobro zna što radi i kako voditi Hrvatsku čak i u najtežim vremenima, uvjeren sam da će joj građani ponovno dati povjerenje. Osim moje Rijeke i Riječana u mom fokusu su i mladi, izgradnja vrtića kojih u našem gradu kronično nedostaje, bezrezervna podrška sportskoj zajednicu i razvitku povezane infrastrukture te razvoj turističke ponude u našem gradu.